keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Ajopelko

Moni ajattelee , jos jollakin on ajopelko , että se on pikku juttu eikuin vaan saman hevosen kärryille ja menoks! Mutta eise ole niin helppoa. Monella pelko voi olla suuri ja osa saattaa jäädä sen kanssa yksin ettei uskalla kertoa siitä kenellekkään. Itse olen parahaillaankin ajopelkoinen. Pelkoni johtuu siitä , kun hevonen lähti viemään minua. Moni saattaa siitäkin ruvetaan mietimään kuinka voi saada pelon siitä , että hevonen kiikuttaa sua? Niinhän tapahtuu kaikille joskus. Mutta minulla itsellä on taustalla pahempi tapaturma ravihevosen kanssa, jouduin käymää silloin yksin asiaa lävitse ilman ketään , ilman kennenkään tukea. En ajanut moniin kuukausiin , pääsin pakenemaan aina ajotilanteista etten joutuisi ajamaan. Kunnes tuli se päivä ja tein sen ! Pääsin pelostani ylitse ja olin valmis taas ajamaan ihan kellävaan. Nykyistä ajopelkoani olen yrittänyt voittaa ja monia viikkoja olen ajanut muiden kanssa ja yritänyt sillä tavoin valmistautua yksin ajamiseen. Olen käynyt myös puhumassa pelostani monelle , jonka takia se on helpottanut. Olin jo varma, että olisin valmis ajamaan yskin kunnes lähdin ajamaan ja pelkotila iski päälle eikä ajamista tullut mitään. Silloin koin suuren epäonnistumisen tunteen , miksi en voittanutkaann pelkoani? Luulin olevani jo valmis siihen, mutta en ollutkaan. Monet kerrat olen jo saanut kuulla kun en pääse pelostani eroon " Miks oot siinä koulussa jos pelkäät ajamista?" Ei sua voi pelottaa ot niin hyvä , kuhan hankit huomioo" Ei se ajaminen oo pelottavaa naurettavaa tollanen muka pelkääminen " Etsä voi olla tolla alalla jos sulle tulee noin helposti pelko" En jaksa kuunnella tuollaisia kommenteja ja myös niiden sanoja kannattaisi miettiä mitä sanoo , koska pelon kanssa eläminen ei ole helppoa..






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti