maanantai 19. elokuuta 2013

Raviopisto

Viimeviikon tiistaian tuli muutettua Kaustiselle sillä minulla alkoi koulu raviopistolla. Tiistaina oli tustumista ja minulla oli ekana iltana jo iltatalli. Iltatallissa hoidettiin hevosia,laitettiin aamuks aiatuksii valmiiks vedet ja ruokittiin.

Keskiviikko aamuna kuudeksi menin talliin kavereitteni kanssa joilla myös oli aamutalli. Ammutallissa ruokittiin hevoset,mitattiin kuume,harjattiin ja sitten vietiin pihalle. Kun hevoset oli pihalla siivottiin karsinat ja tyhjennettiin kuivaushuone. Sen jälkee lähettiinki aamupalalle. Keskiviikkona oli vielä erillaisia tutustumisleikkejä. 

Torstaina menin kaheksaks koululle syömää ja sen jälkeen meillä alkokin kengitys.Kengityksessä meillä oli Savanna ja Taavi. Savannalta irroitin takakengän ,joka oli hieman tiukasti kiinni joten aikaa siihen sitten kuluikin kivasti:D Sen ku irti sain katsoin ku muut irrotti kenkiä . Kohta olikin vuorossa kenkien takas laitto. Sain naulata Taavin  etukengän ja Savannan takakegän viimeistelin.Iltapäivällä minulla oli valjastöitä siellä rupesimme tekmään nahkaista ketjuriimunnaurua. Torstai iltana meillä oli yhetisiä juttuja joissa oli esimerkiksi parille piti tehdä kasvomaalaus :D 

Perjantaina aamulla minulla oli varusteoppia jossa valajstimme hevosia ja kävimme ajamassa niillä pikkulenkin. Koululoppui perjantaina jo 12. Lähdin koululta vasta kuuden jälkeen sitä ennen vaan hengailin kavereittenkaa asuntolalla. 

Lauantai meni kaiken kiireen keskellä illalla kävin mummoilla ja sitten menin Tiialle yöks.Saunottiiin ja katottiin toooooooosi tylsää leffaa hyvä ettei sitä kattoessa nukahtanu. 

Sunnuntai aamuna tarkastin et mulla on kaikki tarvittava mukana sillä Tiia lähti viemään mua koululle. Koululla oltiin puolen kolmen aikoihin. Siitä vähän aikaa ni lähin Hennan,Jasun ja Veerankaa koulun heppojen mukana   raveihin Seinäjoelle. Startit meni Savannan osalta todella hyvin nimittäin se voitti!! Wote harmilisesti hylättii liian laukkailun takia.Mutta kerrassaan hieno reissu oli!

Minulla on tosiaan ruokinta viikko nyt eli joka aamu 6.00 pitää olla tallissa paitsi viikonloppuna silloin olen kotona.Iltatallissa pitää olla 17.00. Aamulla oli puol kymmenestä yhteentoista teoriaa sen jälkeen ruokaa siit'ä asti mulla onkin ollu vapaata.

Tällänen pika päivitys , koska kohta suunnaksi iltatalli!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti