maanantai 13. tammikuuta 2014

Pahoittelut hiljaisuus!

Joo tosiaan olen pahoillani pitkästä hiljaisuudesta ensin mun oli tarkotus päivttää perjantaina, no empä kerenny koneelle. No sitten piti päivittää lauanantaina enkä taaskaa kerenny ja eilen illalla olin vaan niin väsyny ettei jaksanu koneelle.


Mutta tosiaan aloitan viikon kuulumisilla viikko meni kepeästi ruokkiessa olin torstaina vajastöissä tekemässä mun nahkariimuu ja sainpa aikalailla sen valmiiks jotain pikkusilauksia puuttuu!:)

Perjantai aamuna lähin kotiin ruokinnan jälkeen. Kotona olin n. 11.10 ja sit hetken riehuin koirienkaa , laitoin ruokaa tulee ja vaihoin vaatetta. Sitteku olin saanu syötyy käytin koirat ja sen jälkeen melkeenpä lähinki tallille. Tallilla tehtiin sillee et mää menin Rassella ja Mirka Epulla. Mentiin ratsastaa meijjän aikalailla suurimmalle pellolle. Menin oikeen pitkät alkukäynnit enneku rupesin mitään tekee. Rasse oli ravissa vasemmassa suunnassa tosi jäykkä paljon piti tehä voltteja enneku se rupes sit rentoutuu. Sittenku ravi rupes olee rentoo, kävelin hetken ja vaihoin suuntaa ja menin siihen suuntaa ravia siinä Rasse oli heti rento eikä tarvinu hirveenä mennä voltteja enneku sai pollen rennoks. Sen jälkeen kävelytin ja sit otinki pari laukan nostoon voltilla kumpiikin suntiin. Hetken sen jälkeen kävelytin ja sittempä kävelin pellon toiseen päähän ja otin oikeen kunnon laukkapätkän koko pellon mitalla! Sen jälkeen raviakin pääsi jo reippaamin ja rennonmmin. Sen jälkeen kävelyttelin pitkään rassea ja aattelin et meen viel pari kertaa laukkaa kaheksikolla ni eiköhä se päättäny ruveta pukittelee aina nostossa ja vaihoisśa. Hetken kamppailun jälkeen sain sen kuitenkin lopettaa sen ja siihen oli hyvä lopettaa. Ravilin ja käytiin oikeen pitkät loppukäynnit maastossa. Tallilta menin käymää kotona vaihtaa vaatteet ja sen jälkeen lähin hetkeks viel serkuille ja siitä lukiolle kamui vastaan. Kavereittenkaa käveltiin kylälle ja sit mentiiki apsille syömään paniinit. Paniinien syönnin jälkeen käytiin heittää toisen kaverin reppu niille ja hetki siinä niillä hengailtiin. Sen jälkeen olikin suuntana nuortenilta, sillä oli leireille haku. Itse hain ykkösleirille isoseks ku taitaa olla kouluntakii ainut jolle voin isoseks, kun on kesäjaksoki. Nuortenillasta poistuin kello 22.00 sen jälkeen käppäilin kotiin . Kotona hetken katoin tv:tä ja si kömminki nukkuu.

   Kuva hattaran startissa . Kuvassa Hattara ensimmäisenä. Ei ole minun kuvaama niikuin kuvasta näkyy

Lauantaina olin aamun kotona aluks mun oli tarkotus lähtee laittaa Hattaraa Ouluun raveihin mutta siihen tuli sit muutoksia lopulta. Kotona jännittelin kovasti Hattaran lähtöö. No sitten sainki soiton et ois aika lähtee tallille ja Hattaran lähtö oli meneillään ei auttanu ku jatkaa Hattaran lähdön seuraamista kuuntelemalla puhelimesta. Ja olihan Hattara  hieno 6 ilman laukkaa <3 Olen ylpeä kyllä tammasta pakko myöntää. Tallilla ensimmäisenä laitettiin pollet kuntoon , mää menin taas Rassella ja Jonna Epulla. Käytiin viemässä meijjän pikkupellolle pikkunen este ja pari maapuomia. Ku hepat oli valmiina mentiin eka lämmittelee hepot isolle pellolle. Rassella menin ravia pitkään et sain sen kunnolla rennoks ja otin parit laukkapätkät. Sit ku oltiin saatu hepat lämmiteltyy ni mentiin pikkupellolle. Jonna meni Epunkaa puomeja  ja mää hyppäsin Rassenkaa. menin pari kertaa onnistuneesti esteen laukassa ja sitten menin käyntiä ja sitten vaihoin suuntaa ja hyppäsin siihen suuntaan myös pari onnistunutta hyppyä sitten lopetin hyppäämisen. Sitten vaihoinki Jonnankaa, ku Eppu jotain kiukutteli ni menin sillä hetken laukka ja ravailin ja se tosiaan oli oikea vastarannan kiiski! Viimeseen asti se vänkäsvastaan mullekki mut lopulta luovutti. Ratsastuksen jälkeen pollet oli hetken sisällä ja si laitettii ne pihalle. Sen jälkeen lähettii serkuille tekee ruokaa, syötiin ja si katottiin yht leffaa hetki . Sempä jälkeen lähin kotiin. Ilalla saunoin ja katoin tv:tä.


Sunnuntaina lähin kahen jälkeen kohti Kaustista. Nikulan pysäkillä olin 17:03 , jonka jälkeen juoksin kämpille, puin lämpimästi päälle ja juoksin radalle sillä olin raveissa loimittamassa voittajia. Ilta menikin siinä kun loimitettavia lähtöjä oli 10. Kylmä ei illalla tullut, koska piti aina juosta nniiden hevosten perässä seremodiapaikalle. Ulkona oli pakkasta tuolloin -15. Illalla kun kämpille pääsin söin , kävin suikussa ja kömmin melkeenpä heti siitä nukkumaan.

Tänään mulla alko koulu puolikymmenen aikaan noin . Eka oli kaikkee ilmotus asiaa ja sen jälkee sit olikin valmennuksen perusteita. Sen jälkeen oli anatomiaa ja fysiologiaa. Iltapäivällä mulla oli kengitystä , kengitin yhden meijän kouluntallin varsan Iinan. Kengitys meni ihan hyvin lukuunottamatta paria hankalaa tilannetta jossa iina ei ollu yhteistyöhaluinen. Ilta on mennyt kämpillä ollessa, oon pessy pyykkiä ja käyny kaupassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti